Reading time : 3 minutes
[dropcap] Întrebarea din titlu poate să sune puţin exclusivist![/dropcap]
Ştiu! Pentru că poţi să spui: Horia, sunt mai multe lucruri importante când conduci un business în turism, nu e doar unul.
Cred că este un lucru care poate fi mereu #1.
E o afirmaţie măreaţă?
Se poate. Dar rămâi puţin cu mine. Îţi spun şi explic ce e în mintea mea.
În primul rând…să vedem faptele concrete!
Din 8 noiembrie 2008, Conacul Archia e pe piaţă.
Eu personal, m-am întors acasă şi în această afacere 2013, în mai 2013. De atunci am încercat să-mi tot caut locul, am tot studiat, am mers la cursuri şi seminarii, tocmai pentru că mă pasionează dezvoltarea personală.
Faptele mă ajută să văd un tipar, care funcţionează atât în cazul nostru, cât şi pentru orice altă afacere sau proiect.
Steven Covey spunea că: Acolo unde nu există viziune, oamenii pier!
De altfel, un lucru pe care pe care l-am tot citit, trăit şi studiat este acesta: Ca să poţi să conduci un colectiv, un business, să atragi mai mulţi clienţi…ca să poţi face lucruri frumoase într-un loc şi inspiri oamenii trebuie să ai o viziune. Mai mult, trebuie să creezi viziunea şi să o comunici.
În articolul de azi exact asta intenţionez să fac!
Să îţi comunic viziunea noastră şi în acelaşi timp s-o şi explic şi să vezi de unde vine.
Te invit în acelaşi timp să iei mici pauze de la citit, în care să reflectezi puţin mai mult asupra a ceea ce vei afla.
Batem palma? 🙂
Ok, viziunea noastră este aceasta: Să creăm momente de neuitat pentru oamenii care ne calcă pragul şi în acest proces să ne facem cât mai mulţi prieteni pe perioade cât mai lungi de timp.
Să ţinem minte totuşi că:
Viziunea fără acţiune este doar un vis. Acţiunea fără viziune este doar timp pierdut. Viziunea însoţită cu acţiunea poate schimba lumea.
Spun acest lucru, pentru că în jur de 70 % din oamenii care vin la noi, îi cunoaştem sau interacţionăm măcar o dată cu ei. Cu 30 % ( din aceştia 70% ) am rămas prieteni pe termen lung.
Când spun prieteni mă refer la oameni cu care am fost în concedii. Avem turişti cărora le-am botezat recent un copil. Genul ăsta de prieteni! 🙂
Cum am ajuns la această viziune?
Acum un an şi jumătate am văzut un hashtag foarte interesant care se numeşte #momentsNotThings.
Cred foarte mult în ideea de a crea momente de neuitat, adică ancore în timp- mă refer la acele lucruri care nu se uită niciodată!
De exemplu: Mergi la Disneyland, alături de copilul tău. Evident, ţii minte că aţi fost împreună acolo, în 2005. Dar, când cobori din carusel, iar copilul tău te ia în braţe şi îţi spune „ te iubesc şi îţi mulţumesc că m-ai adus aici.”
Aceasta este ancora în timp, momentul care îţi înmoaie genunchii, pe care n-o să-l uiţi niciodată. Şi la 80 de ani, când te uiţi cu 40 de ani în urmă îţi aduci aminte de momentul ăla. Când vine copilul, care acum e adult, te strânge în braţe şi îţi spune te iubesc, momentul reînvie în tine, în inima ta!
Viziunea ta este pecetea destinului tău. ~Glenn Bland
Acestea sunt momentele de neuitat despre care vorbesc.
M-a fascinat foarte mult lucrul acesta şi am început să-mi trăiesc eu viaţa în ritmul acesta, să încerc să creez acele momente de neuitat. Mi le notez, pe o foaie şi le urmăresc în timp să văd ce se întâmplă cu ele.
Apoi m-am gândit…
Care sunt de fapt valorile acestui loc?
Ca eu şi familia mea să-l putem conduce, trebuie ca noi să avem ceva cu care să ne putem identifica.
Noi ca şi familie am fost la fel. Am plecat în concedii şi am fost de-a lungul timpului împreună. Ne-am zis: ce-ar fi să creăm şi să consolidăm această viziune? Prin tot ceea ce facem acesta să fie lucrul pe care noi să-l oferim oamenilor ?
Am comunicat acest lucru echipei şi uşor, uşor începe să-l înţeleagă.
Stai puţin, să lămurim ceva!
Când mă refer la momente de neuitat nu înseamnă că sunt momente explozive,” focuri de artificii” etc. Nu!
La conacul Archia, plecăm de la faptul că printr-un zâmbet, prin experienţele pe care le oferim, prin felul în care facem lucrurile, prin modul în care încercăm să servim oamenii, felul în care îmbrăcăm sau vorbim cu oamenii, tonul vocii, excursiile organizate, piscina noastră, căluţii, prieteniile…
Vrem ca toate acestea să se plieze pe viziunea noastră, de a crea experienţe de neuitat. Omului să i se creeze per total această ancoră în timp şi să nu ne uite. Să nu zică „Au trecut 10 ani. A fost demult, nu mai ţin minte că am fost la conacul Archia!”.
Pe această viziune căutăm să construim. Suntem la început, dar la asta ne gândim şi muncim în permanenţă.
Viziunea este arta de a vedea lucruri invizibile. ~Jonathan Swift
Toate lucrurile enumerate mai sus ne fac şi pe noi să ne simţim bine. Căutăm să ne creăm aceste momente pentru noi. Echipa noastră creşte pe baza acestor lucruri.
Acesta este cel mai important lucru pentru noi!
Ca să sumarizez, începând cu ultimele două luni, de când am reuşit să stabilizăm viziunea noastră reuşim să o verbalizăm şi să o punem în practică. În acest proces căutăm să ne facem prieteni.
Mă bucur că m-ai urmărit până aici!
Te invit să vii la noi la Conacul Archia şi să creăm împreună, noi pentru tine şi tu pentru noi, momente de neuitat! J
Dar tu?
Care e lucrul #1 pe care te bazezi în afacerea/proiectul/ viaţa ta personală? Ce momente de neuitat ai petrecut în vacanţele tale?
Scrie-mi un comentariu cu gândurile tale! Mă bucur să aud ce părere ai, despre ce am vorbit astăzi!
La dispoziţia dumneavoastră,
Horia Szabo
Suport audio şi video pentru articol: Horia Szabo, manager de marketing, Conacul Archia
Redactare articol: Radu Dascălul, scriitor şi călător, în asociaţia Zig Zag prin România