Reading time: 5 minutes
[dropcap]14-15 decembrie 2016. Cluj-Napoca. Impact Hub.Ediţia 25.[/dropcap]
86 vorbitori. 800 de participanţi din mediul de afaceri (antreprenori, manageri, oamenide vânzari, marketing etc). Vezi aici lista cu vorbitorii!
10 sesiuni speciale. 16 workshop-uri. 8 training-uri. 6 masterclass. 2 sesiuni de networking.
1 degustare de vinuri. 1 degustare sushi, 1 lansare carte, premierea şi 1 tombolă cu premii.
Acestea au fost coordonatele evenimentului Business Days Cluj 2016, la care am avut bucuria să particip, în calitate de vorbitor. În articolul de azi o să merg dincolo de cifrele de mai sus. Le voi umaniza şi voi aduce aproape de tine, ideile care susţin aceste cifre.
Îţi voi spune cum se vede Business Days prin ochi de boier contemporan. Vom vedea împreună care este legătura dintre eveniment şi brandul nostru, precum şi un rezumat al celor două zile, aşa cum le-am trăit pe propria piele. 🙂
Ce e esenţial totuşi?
Ideile au putere. La Business Days Cluj ele circulat din/spre multe direcţii, iar acum este timpul ca cele potrivite să ajungă la tine şi să se materializeze într-un rezultat concret.
Faptele de azi nu sunt decât ideile de ieri.~Vladimir Ghika
Aşadar…
Business Days Cluj 2016-Ziua 1
Am avut o experienţă foarte interesantă, fiind invitat, ca vorbitor pentru prima dată. Am avut emoţii, am simţit şi presiune pe umerii mei pentru că mi-am dorit să iasă bine, să fie un eveniment de calitate.
Pe de alta parte…am ştiut că Business Days va fi o rampă de lansare pentru conac, pentru business- ul nostru şi pentru noi ca şi familie.
Care au fost ţelurile mele?
Greg Anderson
- Am vrut să cresc nivelul de conştientizare al clujenilor faţă de conacul nostru, faţă de cine suntem şi cât de departe suntem de Cluj şi de tot ce se întâmplă la noi.
- Pot spune că am ţinut mult ca toată experienţă de viaţă şi business acumulată până acum să ajungă la participanţi, într-un mod clar, simplu şi cât se poate de aplicabil.
- Mi-am dorit să cunosc cât mai mulţi oameni din industrie şi vorbitori pentru că îi apreciez foarte mult şi le înţeleg eforturile.Cred că am putea să integrăm cât mai multe din ideile lor, în business-ul nostru şi să învăţăm de la ei.
Ce pot spune despre costul participării?
Cred ca Business Days este o platforma care aduce foarte mulţi oameni împreuna şi crează foarte multă valoare pentru mediul de business românesc şi nu numai. La preţul care se plăteşte pentru cele două zile, uitându-mă la cât de multă informaţie se oferă, cred că este o nimica toată.
Cum a fost începutul?
În primul meu workshop cu tema „Comunicarea în mediul de business în era digitală n-au fost foarte mulţi oameni, dar mi-a plăcut foarte mult!
De ce?
- a fost o sală mică, dar a fost interacţiune foarte multă şi am putut să vorbim.
- am ţinut foarte mult la speakerii pe care i-am avut în panel: Dana Tudor (moderator), Laura Dragomir, Laura Opris si Alin Ghizasan.
- s-a vorbit şi despre networking, cum să îl faci în mod profesionist, s-a vorbit despre cum să te prezinţi, cum să faci un discurs de prezentare ( elevator pitch) în 30 de secunde- să spui cine eşti, la ce eşti bun şi ce te diferenţiază de ceilalţi.
Dacă ar fi să-l aplic pentru mine ar suna aşa:
Bună! Sunt Horia Szabo! Sunt marketing manager la Conacul Archia şi lucrul pe care noi îl facem diferit faţă de ceilalţi este că noi creăm momente de neuitat pentru oameni. Cum? Ii ducem in excursii si tabere prin tot judetul Hunedoara si cazandu-i in camere tematice, toate acestea facute cu suflet şi o echipa de oameni foarte faini!
Mai mult decât atât,discursul meu a fost despre conţinut şi despre cât de important este să-l oferi oamenilor care te urmăresc, sub diverse forme.S-a numit: Content! Content! Content si l-a mentionat pe mentorul meu Gary Vaynerchuck!
Ideile transmise în cadrul lui se leagă de ţelurile noastre pe 2017, la Conacul Archia: să le oferim cat mai mult content atât video cât şi scris, să vorbim din ce in ce mai mult despre judeţul Hunedoara si obiectivele turistice si sa creăm o platformă prin care să incurajam oamenii să viziteze judeţul Hunedoara, să vadă cât este de frumos şi să vină să-l viziteze din ce in ce mai mult.
Între noi fie vorba,
În prima zi am stat mai mult concentrat pe ceea ce am avut de făcut. Primul workshop l-am avut la 9 şi jumătate. Următorul discurs l-am avut în sesiunea specială ( cu 150 de oameni în sală) in care am vorbit despre tema„digital behaviour”.
Aici am vrut sa fac ceva diferit.
Am vrut sa le arăt oamenilor lucruri aplicabile direct în business. Cred că e mai util aşa decât să vorbesc despre lucruri pe care să le scrii ulterior pe un website sau pe care să le poţi căuta direct pe internet. Am ţinut să subliniez cât de important este să umanizezi un brand, în era digitală.
Numele discursului a fost: Oamenii răspund la oameni în era digitală!
Punctul forte a fost că mi-am dorit foarte mult să fac mannequinchallenge. Toată lumea ştie de el, aşa că am vrut să-l fac la Business Days şi să implic oamenii să interacţioneze pe pagina de Facebook a conacului. Mai mult, am vrut să le arăt o formulă foarte simplă, activă şi eficientă de a-şi umaniza un brand. Cred că a prins foarte bine. M-au felicitat foarte mulţi oameni. 🙂
O să-l punem pe youtube, dar înainte de asta, poţi să urmăreşti live-ul de pe Facebook.
Cred că oamenilor le-a plăcut, mai ales generaţiei noastre, a mileniştilor (oamenii nascuti intre anii 1982 – 2002).
Ceea ce m-a impresionat foarte mult au fost oamenii alaturi de care am prezentat: Calin Biris, Horatiu Sasu, Corina Cimpoca, Eusebiu Burcas si moderatorii Mirela VasadiBlasius, Ovidiu Oltean
Acestea au fost discursurile mele, pe scurt.
Prima zi a fost foarte intensă pentru mine şi nu am reuşit să mă concentrez pe alte discursuri.
Seara la cina VIP am cunoscut o serie de oameni minunaţi. M-am bucurat foarte mult că i-am văzut pe Cosmin Joldeş şi pe Laszlo Pacso, organizatorul şi managerul evenimentului.
Una dintre persoanele care mi-a plăcut foarte mult şi a fost în panelul meu de discuţii la sesiunea specială, a fost Eusebiu Burcaş, pe care nu-l cunoşteam personal până acum.
Am fost foarte fericit să văd un om foarte deschis, care vorbeşte şi face ce ceea ce vorbeşte.
Chiar dacă am fost puţin obosit de pe drumul foarte matinal Deva-Cluj, am fost foarte mulţumit de ce s-a întâmplat în prima zi. 🙂
Business Days Cluj 2016-Ziua 2
A doua zi am vrut să mă odihnesc puţin mai mult şi am început la ora 11:00 cu o sesiune specială despre cum arată mediul în care vor lucra oamenii în companii, în era digitală. S-au punctat lucruri practice: cum reuşim să ţinem oamenii în companii , cum putem face spaţiul de lucru prietenos, productiv şi în definitiv, uman.
Sincronizare.
Ceea ce mi-a plăcut a fost rebranding-ul nostru (boier contemporan) a plecat spre milenişti, spre boieri contemporani, spre zona urbană. Mi-a plăcut foarte mult să văd că în această direcţie se duce şi ceea ce urmează să se întâmple în următorii 15-20 de ani. Acesta a fost un plus de încredere pentru mine.
Urbanul începe să se afirme din ce în ce mai mult. Mileniştii sunt în număr de 2 miliarde în lume. Forţa de cumpărare este a lor.
Oameni. Oameni. Oameni.
Un alt lucru care mi-a plăcut foarte mult a fost că am cunoscut iarăşi oameni foarte faini. Fiind vorbitor am avut acces şi la workshopurile Premium.
Am ales să merg la training-ul „Şedinţe cu impact: cum să generezi acţiuni şi rezultate asumate în cadrul echipei” susţinut de Ovidiu Toader ( antreprenor şi consilier de afaceri) care efectiv m-a dat peste cap.
Omul a fost riguros, la subiect, şi-a gândit training-ul foarte profesionist. Având în spate 7-8 companii, le-a crescut de la zero şi le-a vândut, având o cifră totală de afaceri de peste 60 de milioane de euro, în România. Acesta mi se pare un lucru extraordinar şi mă gândesc ca pe anul viitor să fac coaching cu el. 🙂
Independenţa financiară şi munca: prieteni ?
Următorul workshop la care am fost se numeşte Independenţă financiară, susţinut de Eusebiu Burcaş. A fost la fel ca cel de dinainte: revelator.
A vorbit clar, la subiect, a fost foarte dur în unele momente şi blând în altele. Mesajul final este acesta: trebuie să nu mai visăm. Trebuie să începem să fim clari în ceea ce facem. Nu există independenţă financiară fară muncă!
Un alt concept al lui, care mi-a plăcut foarte mult e acesta: un venit pasiv este cel pentru care lucrezi doar o oră pe săptămână.
Nu există venit pasiv fără muncă. Există venit pasiv când munceşti o oră pe săptămână. Multiplicând cu toate săptămânile din an vei vedea câte ore lucrezi şi atunci ştii că este venit pasiv, indiferent ce se întâmplă. Asta mi-a plăcut foarte mult la el. Este un om extraordinar şi mă bucur că l-am cunoscut. J
Ah, să nu uit!
La eveniment Burcaş a lansat o carte pe care eu am citit-o. Este cartea lui Tony Robbins- Banii: Stăpâneşte jocul, pe care a tradus-o în româneşte. Şi-a exprimat perspectiva asupra ei, spunând ce funcţionează la noi şi ce nu. O recomand tuturor să o cumpere de pe acest link, să o citească şi să-i pună în practică mesajul.
Eusebiu e un om extraordinar şi abia aştept să vină la noi la conac.
Gamification diabolicum est-în sensul bun, fireşte.
Merită să mai menţionez că Business Days a avut o platformă de gamification. Ce presupune asta?
Oamenii care s-au încris în maratonul Business Days, trebuiau să răspundă mai multor provocări, pentru a avansa în cursă. Scopul final a fost conştientizarea şi aplicarea în practică a lucrurilor învăţate aici. Cu punctele câştigate, participanţii puteau să-şi aleagă premii.
La finalul zilei, după sesiunea de networking şi degustarea sushi-ului delicios a fost şi tombola.
Am avut şi noi 3 pachete de week-end la conac, pentru cameră dublă. M-am bucurat foarte mult că premiile noastre s-au ales, fără a mai fi nevoie să ajungă la licitaţia de la urmă, pentru cele care au rămas.
Concluzia?
Business Days Cluj 2016 a fost foarte fain!
Sunt foarte recunoscător pentru că am fost vorbitor şi pentru tot ce am învăţat aici, în cele două zile.
Echipa Business Days a muncit mult la noul format al evenimentului, care a fost mai ţintit. Aveai de ales între sesiune specială/workshop/training. Uite aşa participarea „doar de dragul de a participa” la cât mai multe sesiuni a fost înlocuită cu ideea „Particip doar acolo unde am interesul real de a învăţa!”.
Felicitări moderatorilor (Mihaela Tatu, Călin Iepure, Ovidiu Oltean şi Mirela Vasadi Blasius), vorbitorilor şi tuturor celor care au contribut ca Business Days să-şi atingă scopul: acela de a fi o platformă de pregătire şi networking pentru antreprenorii români. 🙂
Până la urmă…
Care e legătura între brandul Conacului Archia -„boieri contemporani” şi Business Days?
Evenimentul e mediul potrivit, care exprimă valorile noastre, mediul în care lucruri precum „dorinţa de a crea momente de neuitat”, „echipa”, „pregătirea continuă”, „rafinamentul”, „bunul gust”, „familia” sau „prietenii”, „tehnologia” pot înflori la un nou nivel.
Dacă boierul iubeşte eleganţa şi bunul gust, cuvântul contemporan presupune adaptare continuă la schimbare, la lumea digitală, la preferinţele oamenilor şi ele într-o evoluţie continuă.
De aceea, Business Days este un eveniment pe care îl recomand cu încredere, boierului contemporan din tine! J
E rândul tău
Ai fost la Business Days Cluj 2016 sau la altă ediţie? Cum a fost pentru tine experienţa, cum te-a ajutat?
Mă bucur să aud părerile tale întotdeauna, aşa că poţi să-mi scrii un comentariu. Liniştit! 🙂
La dispoziţia dumneavoastră,
Horia Szabo
Suport audio: Horia George Szabo, marketing manager la Conacul Archia
Redactare articol: Radu Dascălul, călător, content marketer şi copywriter, Zig Zag prin România.